Het begin van een mooi project
GeoFort is een geliefde bestemming voor zowel gezinnen als scholieren en trekt jaarlijks zo’n 100.000 bezoekers. Met de focus op duurzame thema’s zoals klimaat, energietransitie, voedselinnovatie, afval en biodiversiteit staat ontdekken, spelen en zelf doen centraal in het museum. Alles draait om de toekomst van de planeet. Het jubileum bood de perfecte gelegenheid om terug te blikken op de afgelopen 12,5 jaar en tegelijkertijd de ambities voor de toekomst te delen in de vorm van een jubileummagazine.
Vanuit eerdere gesprekken met Kontakt Mediapartners over promotiekansen, kwam het idee voor een jubileummagazine ter sprake. Het fijne contact en een aantrekkelijk voorstel gaven de doorslag voor de keuze voor Kontakt Mediapartners.


Strakke planning, vlekkeloze projectuitvoering
Met een duidelijke visie voor ogen en een strakke deadline in het vooruitzicht, startte het project met de opmaak en het drukwerk van het magazine. Dankzij de goede communicatie tussen GeoFort en Kontakt Mediapartners, en de flexibiliteit verliep de uitvoering soepel. “De samenwerking was heel fijn, zegt Mylène Boer, Marketing Manager bij Geofort. “We hadden een hele strakke deadline waarin echt veel moest gebeuren. Door de snelle en heldere communicatie is het eigenlijk vlekkeloos verlopen.
De bewogenheid van het proces werd vooral duidelijk in de laatste fase van het project waar wijzigingen op het laatste moment nog verwerkt moesten worden. Mylène: “Richting het einde van het proces moesten we het magazine een aantal keer redigeren met een zeer strakke deadline. Er werd echt per minuut nog geschakeld met de vormgever, die de wijzigingen echt direct en goed oppakte.’’
Een blijvende herinnering en samenwerking
Het eindresultaat is een hoogwaardig magazine dat niet alleen de geschiedenis van GeoFort vastlegt, maar ook een inspirerend document is geworden voor de toekomst. Hoewel het succes van een dergelijk project moeilijk meetbaar is, werd het magazine zeer gewaardeerd en wordt het door medewerkers, partners en sponsoren bewaard als een waardevolle herinnering.
GeoFort is te spreken over de samenwerking met Kontakt Mediapartners. “Tijdens het hele proces werd er bij obstakels gelijk heel oplossingsgericht gehandeld en dat is fijn,’’ voegt Mylène nog toe. Op de vraag of zij Kontakt Mediapartners zouden aanbevelen, is het antwoord ‘zeker’. “De professionaliteit, flexibiliteit en oplossingsgerichtheid maken Kontakt Mediapartners tot een fijne partner om mee samen te werken.” De samenwerking wordt verder voortgezet in de vorm promotie in de lokale krant en leuke aanvullende projecten.
