Een sterke visuele identiteit voor Hytech-Pommec

Ontwerp
Hytech-Pommec, specialist in hyperbare oplossingen voor onder meer de medische sector, commerciële duikindustrie, life support en tunnelling, is ontstaan uit een fusie tussen Hytech B.V. en Technical Diving Equipment Pommec B.V. Na deze samenvoeging ontstond de behoefte om een professionele en herkenbare huisstijl vast te stellen. Voor de ontwikkeling van deze nieuwe huisstijl werd Kontakt Mediapartners ingeschakeld.

Professionalisering na fusie

“Na de fusie wilden we snel duidelijkheid scheppen: intern én extern,” vertelt Carin van Herwijnen, adviseur Marketing & Communicatie bij Hytech-Pommec. “Eén gezicht naar buiten, één verhaal. We kenden Kontakt Mediapartners al van eerdere projecten, dus de keuze was snel gemaakt.’’

De opdracht was helder: het ontwikkelen van een huisstijl en bijbehorende middelen om de herkenbaarheid te vergroten en consistent naar buiten te treden. Het project begon met het herontwerpen van het logo en de slogan, het ontwikkelen van een volledig huisstijlhandboek en het verzorgen van verschillende praktische toepassingen zoals briefpapier, factuurlayouts, enveloppen, interne memo’s en visitekaartjes.


Van strategie naar zichtbaarheid

Wat begon met de ontwikkeling van huisstijlelementen, groeide al snel uit tot een breder project. Dankzij de bestaande relatie verliep de samenwerking soepel: schakelen ging snel en proeven en voorstellen werden direct opgepakt. Inmiddels zijn ook een beurswand en grootformaat posters ontworpen, volledig in de nieuwe huisstijl. Volgens Carin maakte vooral de werkwijze van Kontakt Mediapartners het verschil: ”No-nonsense en betrouwbaar. Feedbackrondes verliepen vlot en wijzigingen werden direct verwerkt. Dat werkt fijn.”


Eenheid in de uitstraling

Hoewel de effecten nog lastig in cijfers te vatten zijn, is het resultaat binnen de organisatie al goed merkbaar. ’’Er is meer eenheid gekomen in onze communicatie-uitingen. Collega’s weten waar ze de juiste formats kunnen vinden, dat levert tijdwinst en duidelijkheid op, ” aldus Carin. De interne feedback is dan ook positief: Collega’s reageren enthousiast op de nieuwe huisstijl.

Volgende stappen

Wat Carin betreft is dit nog maar het begin. “We zijn tevreden over het resultaat en kijken uit naar de verdere uitrol van onze huisstijl. De samenwerking met Kontakt Mediapartners bevalt goed, en we zien volop kansen om samen nieuwe projecten aan te pakken en onze communicatie verder te versterken.”



Wil jij ook een nieuwe huisstijl voor jouw onderneming?
Kontakt Mediapartners ontzorgt jou graag ook. Van het ontwerp tot teksten, foto's en het up to date houden van je site; we doen het graag voor je. Neem contact op en ontdek de voordelen van Kontakt Mediapartners.

Martin Lens

Sales Development Manager

0651046775

m.lens@kmp.nl